طرح درس عددهای اعشاری پایه چهارم در 3 صفحه ورد در سایت دانشکده ها تهیه و تنظیم شده است برای دانلود طرح درس روزانه درس ریاضی عدد های اعشاری ما بطور نمونه قبل از دانلود قسمتی از متن این طرح درس روزانه را قرار خواهیم داد.
نام: درس: ریاضی پایه: چهارم موضوع: ارزش مکانی عددهای اعشاری
صفحه 111 – 111) قسمت دوم(
آشنایی دانش آموز با مفهوم ارزش مکانی در اعداد اعشاری. هدف کلی
آشنایی با جمع اعداد در جدول ارزش مکانی با کمک شکل)محور(.
آشنایی با تفریق اعداد در جدول ارزش مکانی با کمک شکل)محور(.
انجام جمع و تفریق اعدا اعشاری به صورت مستقیم و بدون شکل .
حل مسائل مربوط به اعداد اعشاری . اهداف جزئی
دانش آموز بتواند با کمک شکل جمع اعداد اعشاری را انجام دهد.
دانش آموز بتواند با کمک محور تفریق اعدا اعشاری را نشان دهد. حیطه شناختی اهداف عملکردی
دانش آموز بتواند بدون جدول ارزش مکانی جمع و تفریق مربوط به اعداد اعشاری را انجام دهد. حیطه ی مهارتی
---------- حیطه ی نگرشی
روش تلفیقی)پرسش و پاسخ، نمایشی( روش تدریس الگوی
تدریس
کتاب، ماژیک، تخته وایت برد، محور بزرگ دست ساز و پاورپوینت مربوط به این جلسه. ابزار و وسایل
کلاس را به حالت (u) شکل در می آوریم. چیدمان کلاس
سلام و احوالپرسی، حضور و غیاب، بررسی سلامت جسمی و روحی دانش آموزان، بررسی تکالیف جلسه ی گذشته. آمادگی فعالیت های مقدماتی
ورودی: از دانش آموزان سوالاتی درباره ی درس گذشته می پرسیم. ارزشیابی آغازین
تشخیصی: --------
بردن یک محور بزرگ به کلاس و نصب آن در وسط کلاس . انگیزه سازی
مرحله عینی:
ابتدا یک جمع اعداد اعشاری را روی تخته نوشته و از روش قبل)کشیدن شکل( آن را حل می کنیم .
مطلب پیشنهادی تمام طرح درس روزانه چهارم ابتدایی
حال جمع دیگری را نوشته و به دانش آموزان می گوییم بیایید این بار به کمک محور اعداد حاصل این جمع را پیدا کنیم .محور را در وسط کلاس نصب کرده و شروع به توضیح دادن قوانین این روش می کنیم .
در این روش برای جمع ابتدا به اندازه عدد اول به جلو حرکت می کنیم و آن نقطه را علامت زده و پیکانی را از مبدا به آن وصل می کنیم .سپس به اندازه عدد دوم به جلو میرویم. عدد بدست آمده جواب ما خواهد بود.
مثل: 1/2= 1/0+ 7/1
0 1 2
برای انجام تفریق به این روش ابتدا به اندازه عدد اول به جلو حرکت کرده و از مبدا پیکانی به آن جا وصل می کنیم. حال برای انجام تفریق از همان نقطه به سمت عقب بر می گردیم و پیکان دوم را نیز رسم می کنیم. نوک پیکان عدد تفریق را به ما نشان می دهد). راه دوم: البته می توان برای پیدا کرده جواب نیز ارائه محتوا
برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید
طرح درس بی مهره ها پایه چهارم ابتدایی درس علوم در 4 صفحه ورد در سایت دانشکده ها تهیه و تنظیم شده است برای دانلود این طرح درس روزانه بی مهره ها ما بطور نمونه قبل از دانلود قسمتی از متن را در قسمت پایین قرار خواهیم داد.
مشخصات معلم : موضوع: بی مهره ها پایه : چهارم کتاب: علوم صفحه 68 تــــا 66
هدف کلی آشنایی با بی مهره و انواع آنها اهداف دانش آموزان پس از پایان تدریس باید:
جزئی بتوانند بی مهره ها را تعریف کنند.
کرم ها را تعریف کنند و ویژگی های آنها را نام ببرند.
عنکبوتیان را تعریف کنند و ویژگی های آنها را نام ببرند.
حشرات را تعریف کنند و ویژگی هایشان را بگویند.
در فعالیت های کلاسی و گروهی به طور فعال شرکت کنند.
در هنگام مشاهده حشرات و کرم ها مراقب باشند و کار خود را با دقت و ظرافت انجام دهند.
نسبت به یادگیری درس علاقه و رغبت نشان دهند
مطلب پیشنهادی تمام طرح درس روزانه چهارم ابتدایی
وسایل کمک آموزشی روش تدریس ارزشیابی آغازین
بوته گل سرخ _ آوردن چند کرم به کلاس _ آوردن چند نوع حشره به کلاس _ کتاب _ تخته _ ماژیک ) گچ (
کارایی تیم _ بحث گروهی _ پرسش و پاسخ _ سخنرانی ورودی:
جانوران مختلفی را که در باغچه دیدید چه هستنتد ؟ آیا آنها آسیبی به گل ها و گیاهان و درختان باغچه میزنند ؟
تشخیصی:
بچه ها تا حالا میوه خوردین ک کرم توش باشه ؟ چیکارش کردین ؟ تا حالا دیدین پشه بشینه رو یه چیزی؟ به نظرتون چرا پشه نشسته بود روش ؟ و....
ایجاد انگیزه دادن هر کدام از وسایل آورده شده به کلاس به گروه های کلاسی
ارائه محتوا معلم بعد از سلام و احوال پرسی و حضورغیاب بچه ها را گروه بندی کرده با اسم های گل سرخ ، کرمها و حشرات . بعد از آن سوالاتی در مورد درس گذشته از بچه ها
برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید
تحقیق درباره چشم بظور کامل در فرمت ورد در 106 صفحه تهیه شده است.برای دانلود جزوه چشم ما قسمتی از متن این مقاله در سایت دانشکده ها را در قسمت زیر بطور نمونه قرار خواهیم داد.تا قبل از دانلود این تحقیق در مورد چشم را بطور نمونه مطالعه کنید.
چشم ها اعضای دستگاه بیناییاند. این اندام برای موجودات توانایی دریافت و پردازش جزئیات دیداری و توان پاسخ، پاسخی که لزوماً برای انجامش نیاز به بینایی نیست را فراهم میکنند. تحقیق درباره چشم، نور را شناسایی میکند و آن را تبدیل به پیامهای الکتروشیمیایی در یاختههای عصبی میکند. در موجودات پیشرفته تر، چشم اندام نوری پیچیدهای است که روشنایی را از فضای پیرامون میگیرد، شدت و ضعف آن را متناسب میکند یا بر روی اجسام تمرکز میکند تا یک تصویر واضح داشته باشد. تصویر را تبدیل به سیگنالی میکند و به مغز میفرستد. چشمهایی که توان تجزیهٔ تصویر داشته باشند در ده نوع مختلف در طبیعت دیده شدهاند که ۹۶ درصد از گونههای جانوران چشمانی با ساختار پیچیده دارند.
آب سیاه در مورد چشم عبارت است از یک نوع بیماری مزمن چشم که در آن مایعی که به طور طبیعی به چشم وارد و از آن خارج میشود تدریجاً گیر میافتد. این تجمع مایع در چشم موجب آسیب رسیدن به عصب بینایی و درجاتی از نابینایی میشود. آب سیاه مزمن، برعکس آب سیاه حاد، معمولاً درد ایجاد نمیکند. بیماری آب سیاه مزمن چشم در تمام سنین میتواند به وجود آید، اما در افراد بالای ۴۰ سال شایعتر است.
علایم شایع
مراحل اولیه:
از دست رفتن دید محیطی در نواحی کوچک از میدان دید
تاری دیدی در یک طرف در سمت بینی میدان دید
مراحل پیشرفته: بزرگتر شدن نواحی از دست رفتن دید، معمولاً در هر دو چشم
سفت شدن کره چشم
دیدن هاله در اطراف نورها
وجود نقاط کور در میدان دید
نامناسب بودن دید در شب
علل
علایم در اثر تجمع مایع و افزایش درون چشم و در نتیجه آسیب رسیدن به رشتههای عصب چشمی به وجود میآیند. وقتی علایم زیر در فرد وجود داشته باشند امکان دارد شک به وجود بیماری آب سیاه مزمن چشم برانگیخته شود: عوض کردن مداوم عدسی عینک، سردرد خفیف یا اختلالات مبهم بینایی، دیدن هاله در اطراف لامپها، یا عدم توانایی در تطبیق بینایی از روشنایی به تاریکی
عوامل افزایش دهنده خطر
سن بالای ۶۰ سال
سابقه خانوادگی آب سیاه حاد یا مزمن چشم
از چشم پزشک خود بخواهید در هر بار معاینه چشم، فشار چشم شما را نیز اندازه بگیرد. توجه داشته باشید که پس از ۴۰ سالگی باید حداقل سالی یک بار معاینه چشم انجام شود. در صورت بروز هرگونه تغییر در بینایی به پزشک مراجعه کنید.
جزوه چشم عواقب مورد انتظار علایم معمولاً با درمان برطرف میشوند. درمان آب سیاه چشم تا آخر عمر باید ادامه یابد. اگر آب سیاه به موقع تحت درمان قرار گیرد، اشکال دایمی در بینایی به وجود نمیآید.
عوارض احتمالی از دست دادن بینایی قبل از این که سایر علایم آغاز شوند.
درمان معاینات چشم از جمله تونومتری یا فشارسنجی (اندازهگیری فشار درون کره چشم). این بیماری را نمیتوان معالجه قطعی کرد، اما علایم آن را میتوان کنترل نمود. در اکثر اوقات میتوان فشار چشم را با دارو تا حدی پایین آورد که از آسیب به عصب چشمی و از دست دادن احتمالی بینایی در آینده جلوگیری شود.
در صورتی که با قطرههای چشمی نتوان بیماری را کنترل نمود، میتواند از جراحی با لیزر کمک گرفت.
تحقیق در مورد چشم انسان قطرههای چشمی برای کاهش فشار داخل چشم تجویز خواهند شد. دستورات و برنامه درمانی را به دقت پیگیری کنید، حتی اگر علایم تخفیف یابند. داروهای ادرارآور (دیورتیک) برای کاهش تولید و در نتیجه کاهش تجمع مایع در چشم
آب مروارید (کاتاراکت)
آب مروارید عبارت است از کدر شدن عدسی چشم که بصورت طبیعی شفاف است. مانند پنجره ای که بخار آب آنرا تار کرده باشد، آب مروارید نیز باعث تاری دیده میشود. عقاید غلطی درباره آب مروارید وجود دارد، اما باید گفت که آب مروارید:
علائم شایع آب مروارید عبارتند از:
تحقیق درباره چشم بسیاری از افراد بهمراه نزدیک بینی درجاتی از آستیگماتیسم یا حالت بیضی بودن قرنیه را دارند. آستیگماتیسم وقتی ایجاد میشود که قرنیه شبیه مقطعی از توپ بیسبال است تا توپ بسکتبال. در نتیجه تصاویر بدلیل انکسار نامساوی در قسمتهای مختلف قرنیه کاملا بر روی شبکیه متمرکز نمیشوند و تصاویر چه دور و چه نزدیک تار میشوند. بنابراین افرادیکه دچار درجات بالایی از آستیگماتیسم هستند نه تنها همانند افراد نزدیکبین اشیای دور را تار میبینند، بلکه اشیای نزدیک را هم تار میبینند. اندازه گیری آستیگماتیسم نیز بر اساس دیوپتر است. آستیگماتیسم بصورت زیر طبقه بندی می شود:
برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید
علل ایجاد تشدید پدیده یوتروفیکاسیون که در فرمت پاورپوینت در 29 اسلاید زیبا و جذاب قرار داده شده است. برای دانلود این تحقیق ارائه راه کارهای مدیریتی ما قبلش در سایت دانشکده ها به عنوان نمونه قسمتی از متن این مقاله زیست محیطی را در قسمت پایین قرار خواهیم داد.
مراحل توالی اکوسیستم های آبی
الیگوتروف
مزوتروف
یوتروف
دیستروف
تعریف علل ایجاد تشدید پدیده یوتروفیکاسیون تهدید زیست محیطی جدی برای اکوسیستم های آبی پر غذایی یا غنی شدن: نتیجه ورود و انباشت تدریجی مواد آلی و رسوبات فرآیندی طبیعی تسریع آن در نتیجه فعالیتهای انسانی به سمت پیری پیش رفتن اکوسیستم آبی و کم عمق شدن آن
حوزه اثر یوتروفیکاسیون در اکوسیستم های آبی:
دریاچه ها، خلیج ها، حوضچه های تثبیت و بعضی اوقات، رودخانه های با سرعت کم
ارائه راه کارهای مدیریتی وضعیت یوتروفیک در دریاچه ها و مخازن
54 درصد در آسیا
53 درصد در اروپا
48 درصد در شمال امریکا
28 در صد در جنوب امریکا و افریقا
عناصر غذایی مؤثر در پدیده یوتروفیکاسیون:
کربن، نیتروژن، فسفر، سولفور، کلسیم، منیزیم،
پتاسیم، سدیم، آهن، منگنز، مس و روی
مهمترین عناصر محدود کننده رشد برای برای گیاهان:
ابتدا فسفر و بعد نیتروژن
نتایج یوتروف شدن آب :
۱)کاهش آب شیرین
۲)آلودگی آلی و غیر آلی، فاکتورهای مضر انسانی
۳)محدودیت تعویض آب دریا و خورها
۴)فساد تدریجی
زیست محیطی ویژگیهای آبهای یوتروف
۱)شفافیت کم آب
۲)تولیدات کم (نیتروژن،فسفر غنی)
۳)کم عمق
۴)دمای بالا، اکسیژن پایین
۵)گیاهان آبزی (ماکروفیت ها)
اثرات یوتریفیکاسیون:
تولید کف توسط جلبک ها و مانع نفوذ اکسیژن
عملکرد پی ها هنگام زلزله ، غالبا پی ها در ساختگاههایی که پتانسیل جابجایی زمین در اثر گسلش، زمین لغزش یا روانگرایی وجود ندارد، عملکرد خوبی دارند. کلی در سایت دانشکده ها محصول جزوه عملکرد پی ها در 20 صفحه با فرمت پاورپوینت تهیه شدا است . در مورد پی ها قبل از دانلود ما قسمتی از متن این مقاله را در قسمت زیر برای کاربران عزیز قرار خواهیم داد.
پی ها در ساختگاههایی که پتانسیل جابجایی زمین در اثر گسلش، زمین لغزش یا روانگرایی وجود ندارد، عملکرد خوبی دارند.
گسلها در مواقعی که نیروهای وارد شده بر سنگ ها ی سازنده پوسته زمین بیش از حد تحمل آنها باشد، عملکرد پی ها هنگام زلزله بوجود می آیند. در صورت وجود گسل در ساختگاه مورد مطالعه، اطلاعات زیر ضروری است:
بررسی ها بر اساس شواهد گسیختگی ها در حین زلزله نشان می دهد که عوامل زیر بصورت جداگانه و یا توام می تواند باعث خرابی جزوه عملکرد پی ها گردد:
توان باربری خاک
در مورد پی ها با در نظر گرفتن بارهای زلزله در طراحی به روش تنشهای مجاز، افزایش 33 درصد مقاومت مصالح و یآ توان باربری مجاز خاک توصیه می شود. رعایت این دستورالعمل در موارد زیر صادق است:
برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید