تحقیق در مورد

تحقیق در مورد

دانلود تحقیق دانشجویی
تحقیق در مورد

تحقیق در مورد

دانلود تحقیق دانشجویی

کتاب دعا رزق و روزی محر محبت آشتی

بهترین کتاب دعانویسی رزق و روزی محر و محبت خداوند برای بندگانش روزی آنها را نوشته است و بنده چیزی جز طلب روزی و دعا و درخواست از او سبحان ندارد او می میرد تا زمانی که مدت خود را تمام کند و روزی خود را جذب کند پس از خدا پروا کنید و نرمخو باشید. درخواست خود را، و یکی از شما را منتظر رزق و روزی قرار ندهید تا با نافرمانی خدا آن را طلب کند، زیرا خداوند متعال آنچه را که رسول خدا ذکر کرده است، به دست نمی آورد ( 1) روزی و طلب آن و پناه بردن از فقر. و نیاز به شرح زیر است:


دعا برای رزق و روزی

دعای کتبی برای رزق نیز می توان خواند که شامل دعاهای زیر است:

«اللهم یا رازق السائلین، یا راحم المساکین، ویا ذا القوة المتین، ویا خیر الناصرین، یا ولیّ المؤمنین، یا غیّاث المستغیثین، إیاک نعبد وإیّاک نستعین، اللهم إنی أسألک رزقاً واسعاً طیباً من رزقک».

معنی دعا :

«خدایا ای روزی دهنده گدا، ای مهربان بینوایان، ای نیرومند، ای بهترین یاوران، ای سرپرست مؤمنان، ای کمک خواهان، تو را می پرستیم و تو را که از خداوند یاری می جوییم، از تو رزق و روزی فراوان و نیکو می خواهم.

«اللهمّ یا نور السماوات والأرض، یا عماد السماوات والأرض، یا جبّار السماوات والأرض، یا دیّان السماوات والأرض، یا وارث السماوات والأرض، یا مالک السماوات والأرض، یا عظیم السماوات والأرض، یا عالم السماوات والأرض، یا قیّوم السماوات والأرض، یا رحمن الدّنیا ورحیم الآخرة، اللهم إلیک مددت یدی، وفیما عندک عظمت رغبتی، فاقبل توبتی، وارحم ضعف قوّتی، واغفر خطیئتی، واقبل معذرتی، واجعل لی من کل خیر نصیباً، وإلى کل خیرٍ سبیلاً، برحمتک یا أرحم الراحمین»

معنی دعا:

«خدایا ای نور آسمان ها و زمین، ای ستون آسمان ها و زمین، ای قادر مطلق آسمان ها و زمین، ای داور آسمان ها و زمین، ای وارث آسمان ها و زمین، ای وارث آسمان ها و زمین. ای صاحب آسمان ها و زمین، ای بزرگ ترین آسمان ها و زمین، ای صاحب آسمان ها و زمین، ای نگهدارنده آسمان ها و زمین، ای مهربان ترین دنیا و مهربان ترین آخرت. خدایا دستم را به سوی تو دراز کردم و آنچه نزد توست بزرگی آرزوی من است پس توبه مرا بپذیر و ضعف قوت مرا بیامرز و گناهم را ببخش و عذرم را بپذیر و به من عطا کن. از هر نیکی سهمی و به هر نیکی راهی به رحمت تو ای مهربانترین مهربانان.» از بهترین دعاهای مکتوب به شمار می رود در روز جمعه گفته می شود.


دعای کتبی برای رزق و روزی

«خدایا به من روزی فراوان و حلال و بدون زحمت عطا کن و دعای مرا بدون اجابت مستجاب کن و از فقر و قرض به تو پناه آور، خدایا، ای روزی دهنده گدا، ای مهربان ترین نیازمندان، ای یکتا. با نیروى استوار، اى بهترین یاور، اى ولى مؤمنان، اى کمک خواهان، از تو برحذر باش، ما مى پرستیم و تو را یاری مى جوییم».

«خدایا، ای روزی دهندگان گدا، ای مهربان بر فقرا، ای نیرومند، ای بهترین یاوران، ای ولی مؤمنان، ای کمک خواهان، تو را می پرستیم و تو را خدایا از تو یاری می جوییم، از تو رزق و روزی وسیع و نیکو می خواهم. ای قاضی دام ها و ای قاضی حوائج حاجت مرا برآورده و اندوهم را برطرف کن و از جایی که حساب نمی کنم روزی ام ده، خداوندا، روزی گسترده و حلال بدون زحمت عطا کن و دعای مرا بدون اجابت مستجاب کن. از تنگدستی و قرض به تو پناه می‌برم ای خدای روزی‌دهنده پرسش‌کنندگان، ای مهربان بینوایان، ای صاحب قوت استوار، ای بهترین یاوران، ای ولی مؤمنان، ای یاور یاری جویان تو را می پرستیم و از تو یاری می جوییم.»

کتاب دعا نویسی

یکی از بهترین دعاها برای رزق و روزی

«خدایا به من روزی وسیع و حلال و نیکو عطا کن و دعای مرا بدون اجابت مستجاب کن و از دو رسوایی به تو پناه ببر. فقر و دین، خدایا، اى روزى دهندگان، اى مهربان بر فقرا، اى نیرومندترین، اى ولى مؤمنان، اى بهترین یاور، اى کمک خواهان، به من روزى عطا کن. ای مهربان ترین مهربانان.

«خدایا ما را توفیق ده و بر علم و عمل صالح ما بیفزا، و ما را از پرهیزگاران و مخلصان قرار ده، خدایا بر تو توکل کردم و فرمانم را به تو سپردم، پناهی نیست و راه گریزی نیست. تو جز به تو.»

خدایا خزانه های رحمتت را بر ما بگشا، خدایا رحمتی که بعد از آن در دنیا و آخرت ما را عذاب ندهد و از فضل گسترده خود روزی حلال و نیکو به ما عطا کن و از ما منحرف مکن. و ما را به جز خودت فقیر مکن و شکر ما را از تو و بر تو در فقر و به وسیله تو برای غیر تو بر غنا و پاکدامنی بیفزا.

«خداوندا همه آفریده هایت را به من مسلط کن همان گونه که دریا را مسخر موسی علیه السلام کردی و چون دل هایشان برای من است چنان که برای داوود علیه السلام آهن ساختی که سخن نمی گویند. جز به اذن تو، پیشانی آنها در چنگ تو و دلهایشان در دست توست، هر طور می خواهی از آنها خلاص شوی، ای گرداننده دلها، دل مرا به دینت ثابت کن، ای دانای غیب، آنها را خاموش کردی. خشم، معبودی جز خدا نیست و محبت آنها را پدید آورد.